Social Media

Proč je dobré být emancipovaná

Slovo feministka pro mě vždycky znamenalo něco, s čím bych se nikdy nemohla ztotožnit. Brala jsem ho skoro jako urážku - což o něm zřejmě milně soudí spousta lidí. Feministka pro mě byla žena, která nemá ráda muže nebo alespoň nestojí o jejich pomoc, prostě jsem si představovala naštvanou Mirandu ze Sexu ve městě. Za poslední rok jsem ale změnila svůj nároz - ano, názory se můžou měnit.
Když jsem někde slyšela něco o feminismu, bylo to vždy spojené s něčím negativním. Teď ale vnímám feminismus pozitivně. Jsem přesvědčená, že existují role ryze ženské i role ryze mužské, ale taky existuje spousta rolí, které nemusí být určené genderově. Jsem ráda, že se o sebe můžu postarat. Ráda rozhoduju o tom, co budu dělat a nechci být závislá na partnerovi nebo komkoliv jiném. Třeba před pár týdny, když jsme byli u kamaráda spolu s pár dalšíma lidma. Rozhodla jsem se, že tam přijedu autem, i když pak nebudu moct pít, protože jsem věděla, že můj kluk tam bude chtít spát a nechtěla jsem se stavět do té role, že buď tam budu muset taky přespat, i když nebudu chtít nebo budu muset svýho kluka nutit, aby mě v noci doprovodil přes půlku Prahy. Prostě jsem přijela a až se mi chtělo, tak jsem zase odjela. A byl to skvělej pocit. Nemusela jsem ustoupit v tom, že bych tam spala, když se mi prostě nechtělo a zároveň jsem nemusela nikoho k ničemu nutit - zařídila jsem se. Nechápejte to špatně, neříkám, že by vás kluk neměl v noci doprovázet, můj kluk mě dost často doprovází nebo aspoň posílá domů taxíkem. Když by to ale znamenalo nějaký problém, zařídím se sama a pak se i vypořádám s následkama. Tentokrát mi to nevadilo, sama jsem to tak vymyslela, ale kdybych třeba byla s klukem na rande a on mě pak nechtěl doprovodit, asi bych s ním na další rande nešla (samozřejmě to závisí na okolnostech...). Jde o to, že je důležité umět nechat se o sebe postarat. Některé věci by prostě měli dělat kluci (a některé i ti, kteří nejsou vaši partneři), prostě ze slušnosti - jako podržet vám dveře, pomoct do kabátu, zapaltit drink na rande… a my holky bysme to měly umět přijmout a poděkovat. Ale je fajn být připravená, že ne každý udělá to, co byste od něj čekali, dokázat si pomoct sama a zařídit se podle toho. Jsem ráda, že jsem podnikavá dívka a emancipovaná žena. Není dobré být na někom závislý (ať už na klukovi nebo na třeba na kamarádce), nijak. Nechci být na svým klukovi závislá třeba finančně, ráda se o sebe postarám sama, ale když chce pro mě udělat něco navíc, ráda to přijmu s vědomím, že můžu, ale nemusím. To je na tom to pěkné - nemuset. Pak se vám nestane, že jste v nějakém vztahu jen proto, že si třeba nemůžete dovolit být mimo něj. Buďte ženské, emancipované a podnikavé!

P.S. Tohle video doporučuju!

Okomentovat

Instagram

Theme by BD