Social Media

Girls to girls x BIOSOPHY

V sobotu jsem se zúčastnila prvního Girls to girls talku na téma přírodní kosmetiky - ten zákon přitažlivosti musí fakt fungovat, když se teď skoro furt zabývám tématem kvalitní kosmetiky a najednou jsem v postatě náhodou na talku právě na toto téma, ne?

Ráno jsem vstala a bylo mi hrozně. Už několik dní pozoruji, že je mi nějak hůř, že se mi do ničeho nechce. A z ničeho nic jsem se týhle akce začala bát. Bála jsem se, že se tam nebudu s nikým bavit, že ze mě bude opět outsider a prostě jsem se celkově cítila nemístně (což pro mě znamená na špatném místě, jako když někam nepatříte). Nicméně jsem se odhodlala a šla jsem, ačkoliv mi bylo opravdu nepříjemně. A nakonec mi tahle akce změnila celý den. Ze špatné nálady se stala dobrá, dozvěděla jsem se spoustu nových informací a celkově mě to moc bavilo!

Celý workshop vedly dcera a maminka, majitelky firmy Biosophy, která má prodejnu s kosmetickým studiem v Karlíně. Mluvili nejen o kosmetice, ale i o dalších věcech, které ničí naše tělo, a protože toho říkaly opravdu hodně, dělala jsem si zápisky.
Škodlivé látky v kosmetice (tělo vstřebává látky z povrchu do krve během 60 sekund):

  • Parafín, minerální oleje, vazelína: deriváty ropy, neživé, nic pokožce nepřináší, platíme za nic
  • Parabeny: používají se ke konzervaci, způsobují hormonální problémy, alergie, jsou účinkem podobné jako ženský hormon estrogen, ale jsou nepřirozené, v přírodě nejsou přirozeně odbouravatelné
  • Silikony: na bázi křemíku, vyhlazující účinky, ucpávají póry, po jedno použití vydrží na pleti měsíc, nejsou biologicky odbouravatelné a hromadí se v přírodě 
  • Sulfáty: pěnidla v gelech a šamponech, stejná látka se dává do jaru, vysušují, narušují přirozený povrch pokožky, způsobují lupy a šupinatou pokožku, nejsou vhodné pro citlivou pleť, opět ekonomicky nevýhodné - produkty se ředí sulfáty, aby hodně pěnily, ale obsahují málo dobrých látek, kvůli kterým si vlastně produkt kupujeme
  • PEGy: k udržení konzistence krémů, díky nim nežluknou a jejich konzistence vydrží snad i desítky let, karcinogenní 

Co obsahují laky na nehty: formaldehyd (karcinogenní), toulen (zpožďuje vývoj dítěte), ftaláty (rozhodí hormonální systém, endokrynni hormony), fosfáty. Vyzkoušely jsme super přírodní laky Sienna vyráběné v Austrálii. Já jsem si vybrala krásný tmavě oranžový. Cena takového přírodního laku je sice vyšší (450 Kč), ale já osobně si radši pořídím dva nebo tři kvalitní laky, než abych jich doma měla 50 nekvalitních a stejně nakonec používala jen pár mých oblíbených barev.

Deodoranty a antiperspiranty: Možná jste už slyšeli o škodlivosti používání antiperspirantů, které umělé tělu zabraňují vylučovat pot. Možná jste taky slyšeli o škodlivosti aluminia, které velké množství deodorantů a antiperspirantů obsahuje. Já to vím už několik let, vlastně od doby, kdy jsem tyto produkty začala používat, a tak se snažím vybírat si deodoranty bez aluminia. Na workshopu jsem ale zjistila, že špatné jsou i ty bez aluminia, protože jsou stejně pořád chemické a my si tuto chemii dáváme každý den do podpaží, kde se nachází mízní uzliny. A tak se nám tato chemie dostává do celého lymfatického systému. Naštěstí ale existuje i spousta přírodních alternativ. Já jsem vyzkoušela kristal, který ale doporučit nemůžu, a teď jsem si nově objednala krémový přírodní deodorant od Slovenské značky Navia, tak jsem zvědavá.

Odličování: Dozvěděla jsem se, že k odličování je ideální hydrofilní olej, který se pojí s vodou a vytvoří tak mycí emulzi. Za špatnou a problematickou pleť prý často může právě špatné odličování -nejen to, že se odlíčíte málo nebo vůbec, ale i to, když používáte špatně odličovací produkty.

Co mě hodně překvapilo, byla informace, že naše kohoutková voda je vlastně škodlivá. Obsahuje zbytky antikoncepce a různé hormony a nedá se doma nijak přefiltrovat (ani pomocí různých speciálních konviček atd.). Z balených vod je prý nejlepší Toma Natura a Evian.

Hodně mi v hledání pomohla i tato stránka. Jsem moc ráda, že jsem se mohla Girls to girls X Biosophy zúčastnit, dozvěděla jsem se opravdu užitečné informace, které se vám snažím předat. Zároveň bylo super, že se nemluvilo jen o kosmetice, ale i o jídle, vodě, plastu... přesně o tyhle věci se teď zajímám. To, co si dáváte do těla (třeba i nevědomě), se později může projevit na vašem zdraví - v dnešní době je už téměř vše plné chemikálií, hormonů a škodlivých látek. Proto mi příjde fajn se o takové věci zajímat a snažit se žít co nejšetrněji. Na závěr bych chtěla moc poděkovat Girls to girls, díky kterým jsem se této akce zúčastnila!

2 komentáře

  1. Veľmi zaujímavý článok! Týmto témam sa tiež už dlhšie venujem a tá voda z vodovodného kohútika, ktorá je tiež plná hormónov ma až tak veľmi neprekvapila, nakoľko som už aj čítala o tom, že tieto umelé hormóny sú už aj v pôde. My ľudia sa vlastne sami zabíjame a to viac mi je celkovo z ľudstva zle a smutno...

    THE EFFLORESCENCE GIRL

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem o té vodě nikdy nepřemýšlela, ale je pravda, že se do ní dostává odpad a další látky. No je to hrůza, ale s některými věcmi už zřejmě nic neuděláme...

      Vymazat

Instagram

Theme by BD