Social Media

Když to necejtíš, tak to nedělej


Před týdnem jsem dokončila 150 hodinový lektorský kurz jógy. To je vše, co v Česku potřebujete k tomu, abyste mohli jógu učit. Jakmile jsem ale dosáhla svého cíle, tedy „stala” se lektorkou, došlo mi, že vlastně nic neumím. Že získání certifikátu je srovnatelné s imatrikulací – možná jste na škole, ale to neznamená, že o daném oboru opravdu něco víte. Vlastně to neznamená vůbec nic.


Když vidíte něco s jógou na Instagramu, tak to většinou není správně provedený pes hlavou dolů, ale spíš nějaká stojka na rukou či hlavě. A tohle umět je cool, ale co se takhle opravdu pořádně naučit pozdrav Slunci A? Chci říct, já si udělala tenhle kurz a můj pozdrav Slunci není ani zdaleka dokonalý. Nezvládám ladné přechody mezi pozicema, nezapojuju pánevní dno tak, jak bych měla a nezřídka se přistihnu, jak zadržuju dech. A upřímně, otázky typu „Tak kdy začínáš učit?“ nebo „A ty teda budeš učit v Jógovně?” nebo „Ty jsi byla na józe? Jakože jsi učila?” mi přijdou totálně bizarní. Co bych jako měla učit? To není jako práce s buzolou, děti... A tak jsem se hned další den po kurzu zapsala na kurz asistence v pozicích a už už se chystám na další kurzy. Na druhou stranu, kdybych se pořád jen hlásila na kurzy a bála se, že nejsem dost připravená, tak bych asi nezačala nikdy. A tak jsem do toho s pokorou skočila a domluvila si záskok ve fitku, který mě čeká ve čtvrtek. Jógín má být pokorný, ale i neohrožený.

Dnes jsem byla na lekci jógy. Ráno jsem ale nějak špatně vstala, rozhodovala jsem se, jestli se vrátit do postele nebo ne. Pak jsem se špatně nasnídala, protože jsem se přejedla. No a na lekci jsem se necítila nic moc. Zadýchávala jsem se, neplula jsem hezky z jedné pozice do druhé a nějak to nebylo ono. Přitom jsem na stejné lekci se stejnou lektorkou byla pár dnů zpátky a měla jsem skvělý pocit! Vyplývá z toho jediné. Poslouchejte se. Když se na to skutečně necítíte, nedělejte to. Pokud se na to necítíte, ale v koutku duše víte, že to chcete (jako já, když jsem odepisovala paní, která hledala záskok), udělejte to. A buďte pokorní, ale nepodceňujte se. A poslední věc, příjmejte komplimenty.

1 komentář

  1. Jedno veľké SÚHLASÍM! Pod tento výrok by som sa mohla podpísať. :D

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat

Instagram

Theme by BD