Social Media

30 Days Acne Fight

Mám ráda, jak vypadám. Mám ráda svůj zadek a svoje prsa, nohy mám v pohodě, vlasy mám taky v pohodě, jediná věc, která mě občas trápí, je moje pleť. Ono mě to vlastně tak moc netrápí, ale popravdě nemít akné by mohlo být fajn. Za ty roky jsem se s ním smířila, prostě mám pupínky a je jedno, jestli sním mekáč nebo jdu na šťávovej detox, jestli každý večer piju a kouřím nebo jestli si dám tuhle masku a tak. Žádnou změnu nezaznamenávám, prostě mám pořád špatnou pleť.

Ale fajn, řekla jsem si, můžu s tím zkusit přes prázdniny něco udělat. A tak jsem nakoukala videa, přečetla články, projela eshopy, objednala, nakoupila a jdu na to. Tady je můj plán a za měsíc vás budu informovat o výsledku.

Skin Care Products: Začnu kosmetikou, protože mi to přijde nejjednodušší. Za poslední rok jsem se snažila používat co nejpřírodnější produkty a taky jich nepoužívat až tak moc. K čištění pleti používám InLight Face Cleanser, který je 100% přírodní a bohužel taky poměrně drahý. Je ale moc příjemný, pleť nevysušuje a ikdyž jsem nezaznamenala žádné zlepšení, je k mé citlivé pleti narozdíl od drogérkových odličovačů šetrný. Od InLightu jsem měla i tonikum, ale to už mi došlo a nějak už mi na něj nezbývají peníze, takže používám micelárku Mixa. Přes léto požívám taky termální vodu od Uriage a krém mám dětský od Naturinky. Co jsem si ale teď koupila nově, je Retinol. Četla jsem o něm na Péti blogu StyleBrunch a dost dlouho o něm uvažovala, až jsem jednou při scrollování na Asosu narazila na retinol 0,2% od The Ordinary. Měl dost dobré recenze, tak mu dám šanci. Zvolila jsem ten nejslabší, abych to nějak napřehnala. Při používání Retinolu je taky potřeba se pořádně mazat opalovákem, takže jsem si pro jistotu koupila i padesátku na obličej. A když si sem tam chci udělat masku, používám Ajurvédský prášek z Biooo.cz. Make-up používám přírodní a jinak se prostě normálně líčím, protože to mám ráda. Na ty nejhorší pupínky jsem si ještě objednala zinkovou mast, kterou mi zase doporučila Verča z blogu Ztracena v Praze.

Skin Care: Produktů jsem sice vyjmenovala hodně, během dne je ale používám všelijak. Ráno si obličej neumývám, protože jsem četla, že je možné, že si obličej myjeme až moc, a tak tomu teď dávám šanci. Jen si na něj nastříkám termální vodu a namažu se krémem od Naturinky a opalovákem. Potom se normálně nalíčím. Večer už je moje rutina složitější. Nejdřív se odlíčím InLightem, poté pleť ještě dočistím micelárkou a přestříknu termální vodou. Nechám pořádně uschnout a nanáším Retinol. Ze začátku ho stačí požívat jen dvakrát týdně, asi čtyři kapky a pak postupně tříkrát týdne a nakonec každý den. Je důležité nanášet ho na opravdu vyschlou (= po umytí vodou počkat asoň pět minut) pleť, jinak pronikne hlouběji a může vám pokožku nepříjemně podráždit. Po Retinolu nanáším hydratační krém a je to. 

Doplňky stravy: Četla jsem, poslouchala jsem, bádala jsem a zjistila jsem tohle - pokud se chcete zbavit akné, musíte se nadopovat vším možným. Je fajn vitamíny získávat přírodně, z jídla, ale neuškodí je doplnit i uměle, že. A tak jsem si koupila vitamín A, vitamín B5 a zinek. Vitamín A je obsažený v již zmíněném Retinolu, takže kombinace orální a topická by měla být meeega učinná. Přírodně ho můžete získat z jater, meruněk, špenátu, mrkve nebo třeba vajec. Vitamín B5 neboli panthenol, který by prý měl pomáhat při hojení ran a jeho přírodním zdrojem je třeba maso, játra, ledviny, rýže, pivovarské kvasnice, ořechy... A zinek zabíjí bakterie, je zdrojem antioxidantů, pomáhá správnému vstřebávání vitaminu A a pomáhá udržovat v rovnováze hormony. Přírodně ho do sebe dostanete z dýňových semínek, masa, ústřic, špenátu a tak. Nakonec jsem se ale dozvěděla o pilulkách Acnevac Neo, které obsahují právě zinek a k tomu i vitamín C a jsou na akné prý super, takže jsem zvolila je. Taky jsem četla a i mockrát slyšela, že pro hezkou pleť je důležité mít v pohodě zažívání a střeva. Probiotické pilulky mi ale nedělají moc dobře, takže se do sebe snažím probiotika dostat jen z jídla. Naštěstí to není nic složitého, protože mezi probiotické potraviny patří třeba kefír, kombucha, jogurt, miso, kimčchi, kysané zelí, tempeh... 

Detox: Řekněme, že už jsem zvenku ošetřená a nadopovaná všema možnýma vitamínama, ale to rozhodně není všechno. Protože pokud se chcete zbavit akné, musíte se i nějak tak vyčistit. Za svůj život jsem pár detoxů zkoušela - zeleninové šťávy několik dnů, jíst celý den jablka a před spaním vypít půl hrnku olivového oleje s citrónovou šťávou, detox čaje atd. Tyhle drastické detoxy mě ale neba a navíc si nejsem jistá, jestli mi nemůžou uškodit, protože každý tvrdí něco jiného. Proto se obracím ke šťávě z řapíkatého celeru, kterou jsme už nějakou dobu pila a není to nic hrozného. Naopak jsem se po ní vždycky cítila fresh. Nakrájím celer, hodím ho do smoothie mixéru, zaliju vodou, rozmixuju a pak přecedím. Odšťavňovat se mi nechce, protože je pak moc práce s mytím odšťavňovače... A tuhle zelenou vodu pak vypiju na lačno a je to. Co se ale musím snažit omezit a detoxifikovat se od toho je alkohol a cigarety. Je jasný, že mojí pleti tyhle věci neprospívají, zároveň je mi ale jasný, že nevydržím měsíc o prázdninách nepít a nekouřit. Takže se budu snažit to omezit, hlavně cigarety a koktejly. Myslím si, že pivo a víno zas takový problém není, ale sladké drinky, ve kterých je víc cukru než samotného alkoholu, haha, to je hnus. Kromě tohohle během detoxu je taky důležité se aspoň nějak hýbat a vypotit toxiny ven. Na sport mě moc neužije, takže zůstanu u mé milé jógy plus občas zvládnu pár sedů lehů a dřepů, ale to je asi všechno. Mám teď v plánu dělat sto dřepů denně a nějaký ty tři minutky na břicho by mě asi taky nezabily, ale přehánět to nebudu, znáte mě. 

Diet: No a poslední část je jídlo. Nejsem žádný dietář a ráda si dopřávám pochutiny, ale zároveň chci vypozorovat, které potraviny mi třeba úplně nesedí. Moje akné asi určitě pochází zevnitř, takže všechny ty krémy a séra jsou jen taková berlička. Nejdůležitější je, co konzumuju, ikdyž se mi zatím nepodařilo vypozorovat, co mojí pleti vadí, protože ať jím celý den sladkosti nebo pak jím zase zdravě,  mám pleť špatnou a nebo se mi zlepší třeba po propařené noci, což nedává vůbec smysl. Na měsíc tedy dávám sbohem cappuccinu - tím chci říct mléčným produktům, kromě jogurtů a kefíru. Taky se budu maximálně snažit omezit cukr - omezit ho úplně nezvládnu, protože zmrzlinka z Créme de la créme... Zároveň chci svůj jídelníček trochu upravit a jíst míň masa a místo toho víc zeleniny. A poslední bod jsou pálivé a kořeněné věci. Já mám tak ráda příchutě a všechny ty pikošky a tak, ale pro akné to prostě není dobré. Takže se vším střídměji. A smažné pro pleť taky není  úplně ideál, co si budem.

Takže tohle je můj plán na příštích třicet dnů a mám pocit, že jestli neuvidím zlepšení ani po tomhle, tak už po ničem. Na druhou stranu to dělám tak trochu z nudy, protože co jiného bych měla o prázdninách dělat, než zkoušet něco nového?

P.S. Pokud máte nějakébáječné tipy,  sem  s nima. 

Okomentovat

Instagram

Theme by BD