Social Media

Může vám peněženka změnit život?


Dnes jsem si pořídila moji první opravdu drahou peněženku. Nebo mi možná spíš byla pořízena, páč velkou část zaplatila máma. Ani nevím, jak se to stalo, ale přijela k nám teta a padl nápad: Co se takhle kouknout do Pařížský? A najednou přebírám oranžovou taštičku s modrýma ušima. A byl to skvělej pocit, udělat si radost, pořídit si něco, co si přejete. Ale stejně jsem v ten moment věděla, že tenhle pocit není opravdové štěstí, protože to vám žádná věc nepřinese. Nebo?


Začala jsem o tom uvažovat. Než jsem si tu peněženku koupila, byla jsem velkou část dopoledne skleslá z toho, že nemůžu dosáhnout toho, co chci (čti koho chci). Ať udělám cokoliv, budu sebelepší, sebepracovitější, sebecokoliv, tak prostě ne, protože to není o mně. Já už víc udělat nemůžu - což mě frustruje. Po koupi téhle peněženky jsem ale štěstí na chvíli pocítila. To zná asi každý, takový to: Až budu mít tyhle šaty, tak už budu fakt úplně nejvíc hot. Až budu mít novej iPhone, tak už budu úplně nejvíc cool a víc už to nepůjde. A pak si to koupíte a chvíli ten pocit fakt máte, ale za pár dnů nebo týdnů opadne. A já se dneska chvíli cítila jako holka z filmu, jako kdyby všechno bylo v pohodě, nic mě netrápilo a nějaký kluk by mi mohl být ukradený. Možná si řeknete, že to je dost povrchní, dosahovat štěstí pomocí věcí. Nahlédněme na to ale z jiného úhlu.

Došlo mi totiž: Co kdybych si tenhle pocit uchovala? Pocit, kdy jste šťastní, kdy dosáhnete něčeho, co pro vás bylo ještě včera nedosažitelné. To, že tenhle prožitek vyvolá peněženka, diamantovej  prsten, přívěšek od Tiffanyho a podobně, je jedna věc. Druhá věc ale je, když to prožijete a rozhodnete se, že se budete snažit si ten pocit uchovat. To je pak najednou jedno, skrz co jste toho prvotního prožitku dosáhli, důležité je, že s tím dokážete pracovat.

Včera jsem koukala na video o zákonu přitažlivosti, abych se trochu namotivovala. A tam říkali, že se to nesmí přehánět se lpěním (což vím, ale je to tak těžké). Dobrý postup je vypsat si, jak se budete cítit, až se vám vaše přání splní a pak se tak chovat. Já si vypsala, že budu šťastná, spokojená,  podnikavá, sebevědomá, přátelská, usměvavá, plná energie a zábavná. A skutečně jsem taková  chtěla být, ale nemohla jsem se k těmhle pocitům přiblížit. Když jste dlouho smutní, tak je těžké vzpomenout si, jaké to bylo být happy, když vlastně ani nevidíte žádnou příčinu k radosti. Už nějak tak zapomenete, jaké to bylo. Ale díky týhle peněžence, jsem si vzpomněla, jaké to je (dobře, nebylo to tak intenzivní, jako kdyby mi teď můj crush - jak říkají mladí - vyznal lásku) a chci si to skutečně zapamatovat. Všechno bude dobrý. Snad vám to dává smysl.

Věci vám štěstí nekoupí, to je jasný. Nekoupí vám lásku, kamarády, ani dobrej život. Ale pokud ve vás můžou vyvolat dobrej pocit, který jste zapomněli, že jste někdy měli a to vás pak nasměruje správným směrem, tak ať. Namaste.

P.S. V té drahé peněžence mám asi tak dvě stovky.
P.P.S. Radši budu šťastná z blbý peněženky, než smutná z kluka, to dá přece rozum.

3 komentáře

  1. Myslím si, že je super, že sis novou peněženku dopřála. <3 Úplně znám ten pocit štěstí z nových věcí. Já si před rokem v Liverpoolu koupila Naked 3, nad kterou jsem od mých patnácti let slintala. :D Doťed mám ten hřejivý pocit u srdíčka, když si vzpomenu, že na mě doma čeká. :D
    Všechno bude dobrý, neboj! A těch stovek tam za chvíli bude taky víc, uvidíš. :)

    Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím, že by si člověk čas od času měl dělat radosti a něco hezkého si pořídit :) Doufám, že Ti to s tím klukem dobře dopadne! Možná se to nezdá, ale je fakt dobré netlačit na pilu a dát věcem volný průběh :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat

Instagram

Theme by BD