Social Media

Skin diary: Doctor’s order

Moje pleť je snad jediná část měho těla, kvůli které se necítím sebejistě. Se zbytkem jsem celkem spokojená, haha, ale ten můj obličej... A tak jsem měla rozepsaný dlouhý článek s mým bojovým plánem proti akné, který byl dost komplexní, zahrnoval kosmetiku, jídlo, doplňky stravy, cvičení. A pak jsem šla na kožní, kam jsem byla objednaná už nějakou dobu a paní doktorka to vzala do svých rukou. No, nečekejte, že teď budu psát o tom, jak jsem si vzala antibiotika a je mi krásně a mám pleť jako mimino. Nevzala.


K doktorce jsem se objednala s tím, že je určitě fajn slyšet odbornou diagnózu, protože přece jenom, když je vám dvacetjedna, tak už to není takové to pubertální akné. Taky jsem byla zvědavá, co mi doporučí, čekala jsem, že mi dá nějakou mastičku na pupínky či co. K mému údivu, jsem dostala asi tři přípravky a jedny léky, pak dostala schválení k používání retinolu, který byl součástí mého původního plánu - to znamená používat čtyři chemický věci plus prý klidně dál můžu používat krém, make-up, sérum, micelárku, prostě cokoliv. K tomu mi doporučila dietu, což dává smysl, bez cukru, mléka, ale taky bez luštěnin a ořechů, což už mi tak úplně smysl nedává. Nicméně jsem si říkala fajn, koupím si ty věci a dám jim šanci. A protože jsem měla jen elektronický recept, na kterém nebyl napsaný název těhle mastiček, recenze jsem si hledala až po jejich zakoupení.

Co mě nejvíc rozsekalo byl Duac Gel. Má se nanášet večer, ze začátku jen na patnáct minut a pak ho umýt a postupně dobu prodlužovat až na celou noc. Tenhle Duac Gel obsahuje antibiotika. Tyhle antibiotika údajně zabíjí zdravé bakterie ve střevech. Střeva ale přece s akné úzce souvisí, takže když máte rozhozené střeva, jak můžete mít lepší pleť? Co jsem se dočetla, tak lidé buď tuhle antibiotickou mastičku užívají vkuse už několik let a zabírá jim - jak moc to ale rozhodí další věci v jejich těle asi neřeší. Nebo jim mastička po pár týdnech/ měsících přestala fungovat a už neví, co si tedy mají počít. Nebo jim mastička fungovala, ale po jejím vysazení se pleť opět zhoršila, mnohdy do ještě příšernějšího stavu, než v jakém byla předtím. Protože tady tahle slavná mastička neřeší příčinu (která je většinou uvnitř), ale projev. Klasický hejt na západní medicíny. Pak jsem dostala ještě další antibiotikovou mastičku, takže double trouble. 
Ta fotka je vyretušovaná, abyste si nemysleli.

Protože ale tyhle antibiotické věci strašně vysušují a doktorka mě varovala, že se mi dost možná sloupe celý obličej, doporučila mi taky něco na hydrataci - Minéral 89 od Vichy. Jasně, dermokosmetika by měla být fajn, ale není. Byla jsem si téměř jistá, že tahle hydratační věc obsahuje některé ne úplně cool látky. Ano, obsahuje. O škodlivých látkách v kosmetice jsem psala tady, u tohohle přípravku je špatně PEG-8 - je karcinogení a používá se k tomu, aby produkty hezky držely konzistenci a vydžely klidně i desítky let a Phenoxyethanol - má negativní účinky na nervový systém a mozek, při rozkladu phenoxyethanolu vzniká fenol, který může deaktivovat mechanismus imunitního systému. Na druhou stranu, nechci být až tak přísná, takže není to zas tak velké zlo, ale dá se na to určitě jít i jinak. Navíc tenhle výrobek není úplně levný, takže by se místo něj dal za obdobnou cenu pořídit 100% přírodní produkt.

A poslední, co mi paní doktorka doporučila, jsou pilulky Acnevac Neo. Obsahují zinek a vitamin C a nevidím na nich nic špatného. Takže asi jediný krok, kterého se budu držet, haha. Upřímně, jsem dost na vážkách. Je to jako s antikoncepcí. Jasně, že je přitažlivé, když si představím, že bych si obličej namazala dvěma mastičkama a akné bylo pryč. Co mě ale děsí je, co by se mohlo stát po vysazení a co se během užívání děje uvnitř těla. Pokud máte s něčím podobným zkušenosti, ráda si o nich přečtu, protože je to pro mě celkem dilema. Samozřejmě se jakožto přírodní žena přikláním spíš k mému původnímu plánu - o tom vás ještě budu informovat. Na druhou stranu mě akné trápí už tak deset let a mám pocit, že se pořád zhoršuje a bylo by skvělé se jím přestat zabývat. 


P.S. Žádnou konkrétní diagnózu jsem se nedozvěděla. 


P.P.S. Tady je jedna písnička, která o akné fakt není, ale pouštím si ji a říkám si: Jooo, tohle potřebuju.

2 komentáře

  1. Nikdy jsem nějaké vážné problémy s pletí neměla, ale i tak chápu tvoje trable. Já nedám dopustit na přírodní kosmetiku - používám například přírodní mýdla na pleť (vůbec si nepamatuju, jak se jmenují a jsem právě na Maltě, takže je nemám v dosahu.. jinak bych ti napsala přímo značku a druh.:D), kokosový olej, bambucké máslo a sluníčko! :)
    Po antikoncepci se mi pleť zlepšila skoro o sto procent, ale nemyslím si, že je to ta správná cesta. :) Antikoncepci jsem před měsícem vysadila, tak jsem zvědavá, co se teď po vysazení bude dít. :D

    Tereza's journal

    OdpovědětVymazat

Instagram

Theme by BD