Social Media

High fat, low carb: co jím, když nic nesmím

Že budu psát o nějaké dietě nebo speciálním jídelníčku mě fakt nikdy nenapadlo. Dietu jsem naposledy držela někdy ve čtrnácti, když jsme ještě s kamarádkama četly Elle a dost nás to inspirovalo. Od té doby jsem jídlo moc neřešila, až na jedno období, kdy jsem byla veganka. No a pak se mi udělal ekzém.
Původně mě už hodně dlouho trápilo akné, ale na druhou stranu jsem si říkala: Tak co no, tak nemám nějlepší pleť, ale jinak jsem dost v pohodě. Jenže ekzém je ještě něco jiného, protože svědí, je červený, suchý, musíte si dávat pozor na každý přípravek, který chcete použít, protože by vám pleť mohl rozdráždit... A tak jsem s tím už opravdu musela začít něco dělat a protože jsem alternativní, tak mě ani nenapadlo jít za kožní. Šla jsem na kliniku funkční medicíny Endala, kde mě zvážili, udělali mi všechny možné testy, vyptali se na různé věci od zdraví až po psychiku a nasadili mi dietu. A sice: žádné sacharidy, hodně tuku a bílkovin. Takže jsem musela úplně překopat jídelníček, už žádné buchtičky, dortíčky, kafíčka, Mekáčky, ani pizza a dokonce ani alkohol. Těžké, obzvlášť pro někoho, kdo není zvyklý se v jídle nijak omezovat. Ukázalo se ale, že když jím takhle vyváženě, tak vůbec nemám chuť na sladké. 

Pokud by vás zajímalo, co tak přes den jím: Ná snídaní většinou vajíčka se slaninou nebo chia semínka v neslazeném kokosovém mléce s borůvkama, malinama a čtverečkem hořké čokolády. K obědu třeba maso s pečenou i fresh zeleninou a k večeři jsem si teď oblíbila tikka masala, ale místo kuřete tam hodím červenou čočku. To je totální pochutina, fakt. No a samozřejmě mezitím svačím, většinou smoothie, lívance s ovocem, hummus s řapíkatým celerem, kokosový jogurt, avokádo, další slaninku... Nesmím kafe, takže místo toho si každé ráno dělám matcha laté se lžičkou medu a kokosového oleje. A taky skoro nesmím alkohol, max v malé míře suché víno nebo vodku, haha. V hospodě teď piju sodovku a jednou za týden si ty dvě deci vína dám, to si zase nebudeme lhát. Hlavní pro mě je jíst dostatečně, protože kdybych měla hlad, tak bych byla smutná a taky bych určitě měla chuť na sladkosti a prasárničky, takže si klidně něco dám v jedenáct večer a necítím se guilty. Pokud by vás zajímalo víc potravin, které můžu, tak se koukněte na stránku Dietdoctor.com, je to tam všechno vypsané a mají tam i recepty.

Dostala jsem taky několik doplňků stravy, ale o těch raději pomlčím, neb jsem z nich nejspíš měla silnou alergickou reakci a skončila na pohotovosti (přečtěte si v minulém článku). Mimo jídlo a doplňky stravy mi ještě doporučili cvičení. Aerobní cvičení. Dělám hodně jógu, ale ta moc aerobní není, takže paní doktorka říkala, ať zkusím třeba běh, kolo nebo plavání. Jenže mě nic z toho nebaví, běhat jsem byla dvakrát a bylo to strašný, tak jsem místo otoho začala cca třikrát týdně cvičit HIIT podle Chloe Ting. Během pár desítek minut se faakt zapotím. Podle toho, jak mě vážili a měřili, mám prý váhu v pořádku, ale měla bych zhubnout dvě kila tuku a nabrat tři kila svalů. Teď jsem se po dvou týdnech vážila (což jsem předtím doma nedělala třeba víc než rok) a ty dvě kila jsou dole, i když to asi nebude jen tuk. Svalům dám čas, ale těžko říct, jestli se mi tři kila svalů povedou nabrat, protože cvičení fakt není můj šálek kávy. 

Co teď jím, když nic nemůžu
Teď po té alergii musím mít dietu upravenou – úplně bez alergenů, takže sbohem čokoládko, bobulky, semínka a tak. Z ovoce jím jen banán a jablko, zeleninu dušenou, mléko teď piju rýžové, které sice obsahuje více sacharidů, ale je míň exotické (takže snad i míň alergenní), než kokosové. Naštěstí pořád můžu vajíčka, slaninu a maso. Na snídani si často dělám lívance nebo kašičku z jáhlové mouky, zkoušela jsem taky mouku z červené čočky, ale ta chutná jako výhonky a když si to nemůžete ničím osladit, tak nic moc. Popravdě jsem teď z toho trochu rozčarovaná, oko mi sice odpuchlo, ale ekzém na dekoltu mě svědí a udělal se mi ještě ekzém zezadu pod koleny. Doufám, že to je jen projev detoxu, protože teď jím jako malé dítě. Bohužel mě docela zklamal přístup kliniky Endala – s mou paní doktorkou nebylo možné se nijak spojit, byla mi pouze nabídnuta půlhodinová telefonická konzultace za 1000 Kč, což mi přijde docela nemístné. Navíc jsem začala mít pocit, že managementu kliniky jde hodně o peníze, jelikož na mě dost tlačili, že pokud telefonickou konzultaci nevezmu, bude mít paní doktorka čas až v září – podle mě ale určitě musí mít vyhrazené termíny pro akutní případy, protože přece stav pacienta se během léčby může náhle zhoršit. Na mě ale takovýhle tlačení neplatí, haha, jsem zatím objednaná na alergologii, aby mi řekly něco víc a potom se chci do Endaly opět obědnat a vsadím se, že se tam volná půlhodinka najde. Co mě ale skutečně trápí, je vzhled toho ekzému. Jakoby mi někdo chtěl naznačit, že moc randím nebo co, protože teď musím chodit docela zahalená a moc ani nemám chuť se odhalovat, že 😅 Ale vážně, zatím to trvá jen chvíli, ale představa, že budu mít tenhle problém i v létě...

1 komentář

  1. low carb stravu jsem zkoušela vloni koncem jara, vydržela mi až do prvního fesťáku, kde jsem si dala první hranolky a už to jelo. nicméně mi tohle stravování hodně vyhovuje, jak píšeš, není po tom hlad, ani chuť na sladké a cítila jsem na svém těle, že mu to dělá velice dobře, měla jsem spoustu energie, dobrou náladu a hubla jsem, což byl příznivý a očekávaný efekt. brzy se k tomu zase vrátím. jen co porodím a vzpamatuju se :)

    OdpovědětVymazat

Instagram

Theme by BD