Social Media

72 hodin bez jídla



Posledních několik týdnů nejsou ústředním tématem mého života kluci, kamarádi, škola, práce a dokonce ani to, jak vypadám. Zabývám se totiž výhradně tím, co jím a jak se mi po tom zhorší nebo zlepší ekzém. Mám pocit, jakoby se ze mě stávala foodblogerka – dva články po sobě o jídle... Jenže ten ekzém prostě ne a ne zmizet, a tak jsem si řekla: kašlu na to, budu držet 3 denní půst. Radši rovnou udělám něco trochu víc edgy, než se s tím ekzémem crcat dalších několik měsíců.
První den půstu (to jsem ještě nevěděla, že budu držet půst) jsem ráno snídala a vtom mě to napadlo. A tak byla snídaně mým posledním jídlem. Zkušenost jsem doposud měla jen s jednodenním půstem nebo s půstem, při kterém pijete zeleninové šťávy. Tohle je ale ještě něco dost jiného. Kromě vody jsem se rozhodla, že budu pít matcha laté ze sojového mléka – toho mléka jsem ale konzumovala třeba 150 ml za den, takže žádné velké vzrůšo. Poslední den jsem také pila vincentku a předtím zelený čaj nebo teplou vodu se solí. Nejhorší byl první den, protože jsem měla hrozný hlad a chuť a večer mě bolela hlava. Druhý den to docela šlo a třetí den už jsem se zase nemohla dočkat jídla, takže jsem si plánovala, co budu jíst a začala vařit na následující ráno.

Přišla jsem taky na pár tipů, kterých se držte, pokud chcete 3 dny bez jídla vydržet. 
• Rozhodně nezůstávejte doma v posteli, to budete mít hrozné chutě. Já naštěstí byla nějakou dobu v práci, fotila jsem divadlo, což bylo fakt zábavné a během focení jsem na jídlo nemyslela vůbec a taky jsem třeba ještě večer vyrazila za kamarády a další den na vernisáž. Oproti šťávovému půstu, který jsem absolvovala na jedné farmě (kde jsem se přes den nudila a pak tajně jedla ve křoví rohlík se sýrem), byl tento mnohem lepší právě díky rozptýlení. 

• Nezapomínejte taky na nějakou přiměřenou aktivitu. Já se docela zapotila při tom focení nebo když jsem někam šla, ale zase se to nesmí přehánět, protože například vyjít schody pro mě bylo dost náročné, takže jít na jógu (což jsem původně plánovala) bych si netroufla. 

• Dopřejte si dostatek spánku. Během spaní navíc nemusíte myslet na jídlo, což se hodí. 

• No a kdykoliv vám zakručí v břiše, vypijte sklenici vody. Chce to docela velkou dávku sebezapření, ale aspoň posílíte vůli.

Výsledky? Zhubla jsem 2 kila, takže za poslední měsíc po úpravě stravy dohromady 4 kila. Po prvním dnu jezení je ale samozřejmě kilo hned zpátky, ale kvůli hubnutí jsem půst opravdu nedržela. (Update: druhý den po půstu jsem se vážila, sice teda zrovna po jídle, ale byly zpátky 2 kila, takže pokud byste půst chtěli držet kvůli hubnutí, tak nevím nevím). Ekzém se docela zklidnil, na zádech skoro zmizel. První den po půstu jsem ale snědla krevety naložené v chili a to byla chyba – ekzém v dekoltu mě teď hodně svědí, ale tak zkusila jsem. Na alergologii mi teď nově řekli, že můj organismus špatně zpracovává histamin a ten právě způsobuje alergické reakce a nachází se v různých potravinách, například v kysaném zelí, banánech, některých sýrech... Nemám tedy žádnou konkrétní potravinovou alergii, ale když sním hodně něčeho s histaminem, můžu se takhle osypat. Objevila jsem taky Sudocrem, což je mast hlavně pro děti, ale na můj ekzém funguje úplně zázračně. Nicméně to asi stejně bude boj na dlouhou trať. Jo a poslední věc, kterou jsem během půstu objevila, je kuchařka od Cukrfree. Recepty jsou tam skvělé, několik jich navíc najdete na jejich webu a taky mají e-shop, ze kterého jsem si objednala kokosová-mandlovou pomazánku bez cukru, takže nová pochoutka.

1 komentář

  1. Páni, já bych do půstu asi nešla. Osobně v tom nevidím žádný prospěch, ale pokud jsi to chtěla zkusit kvůli ekzému, tak to chápu.. :)) Ale myslím, že bych taky potřebovala hodně spát! :D

    OdpovědětVymazat

Instagram

Theme by BD