Social Media

Jak mi napuchlo oko


Měla jsem pro vás rozepsaný článek o tom, jak jsem začala alternativně řešit mé problémy s pletí. Well, než jsem ho stihla postnout, dostala jsem šílenou alergickou reakci a od alternativních přípravků musela upustit. Původní článek přidám někdy později, neb dieta, kterou v něm popisuju, mi přijde opravdu skvělá a pro někoho, kdo má problémy s akné a různými vyrážkami určitě vhodná. Teď ale, co se tedy stalo.


Pátek odpoledne (před kortikoidy)

Kromě již zmíněné diety jsem dostala také několik bylinných doplňků stravy. Paní doktorka mi řekla, že pokud se můj stav nějak zhorší, mám jí dát vědět. Jenže: já byla na nejrůznější vyrážky zvyklá, a tak když se mi po pár dnech užívání vyrážka zase zhoršila, přišlo mi to normální. Svědivá vyrážka přetrvávala ještě čtrnáct dní a pak mi jeden večer začalo napuchat levé víčko. Pořád jsem si myslela, že to je normálka, protože když jsem byla vystavená různým alergenům (třeba psům) nebo šla do hospody, kde bylo zakouřeno, další den mi běžně oko napuchlo a den poté už to bylo lepší. Takže jsem šla spát s tím, že se ráno probudím a bude to v pohodě. Ale nebylo. Ráno jsem už oko nemohla otevřít, a tak jsme to museli začít řešit. Na klinice funkční medicíny, kam jsem s pletí chodila, ten den žádný lékař nebyl, ale domluvili jsme se po telefonu, že mi vezmou krev, aby se vyloučit zánět a podobně. Navíc jsem dostala infuzi kalcia s vitaminem C, což se proti otokům dává běžně. Po infuzi mi oko lehce odpuchlo, ale po třech hodinách se to opět začalo horšit. Začala mi opuchat i tvář, z obličeje mi vytékal tkáňový mok, takže se mi dělaly oranžové stroupky, no nebyl to hezký pohled. V krvi mi žádný zánět nenašli, vše ukazovalo na alergii. No a nakonec jsme v noci museli na pohotovost. Tam mě poslali nejdřív k očnímu - ten řekl, že s okem nic nemám, ale že mě pošle na ORL, jestli to nemůže být od rýmy (kterou nemám, ale fajn) a další den ještě na kožní, že to nejspíš vypadá na impetigo - bakteriální onemocnění kůže, které je silně infekční. Oční mi navíc řekl, že z alergie ti přece neopuchne oko. Na ORL mi taky nic nenašli, ale předepsali mi antibiotika, Xyzal proti alergii a dali mi injekci kortikoidů, což trošku pomohlo.
Sobota odpoledne (po druhé dávce kortikoidů)

No a abych to zkrátila, další den ráno jsem přišla na kožní, tam mi řekli, že je to jasná alergie, antibiotika mi vysadili a dali mi dvojitou dávku kortikoidů s tím, že ještě dalších několik dní musím chodit na injekce. Kromě těchto opatření musím jíst stravu, která nezhoršuje alergii, takže vlastně jako malý dítě. Vařené maso, dušenou zeleninu a tak. No není to nic moc, navíc se pořád snažím držet té původní diety (bez sacharidů), akorát ještě bez alergizujících potravin, což je docela náročné, když jsem jedla pořád chia semínka, kokosové mléko, maliny, jahody, rajčata, hodně kořeněná indická jídla - a nutno dodat, že jsem s žádnou z těchto potravin nikdy v životě neměla problém. Ale vydržím to, to je jasný. Oko mi do dne odpuchlo téměř do normálu, mok mi z obličeje vytéká pořád a pořád mám taky vyrážku na dekoltu a zádech a celá se loupu.
Neděle odpoledne (po třetí dávce kortikoidů)

Co z toho tedy vyplývá? Někdo by po takovéto zkušenosti alternativní medicínu odsoudil. Jenže nic není černobílé. Stejně tak, jako na alternativní klinice nemohli vědět, že mi bylinné přípravky způsobí takovou alergickou reakci, se často mílí i západní doktoři. Třeba jako ten očař, který okamžitě vyloučil alergii nebo jako ORL, který mi předepsat antibiotika, i když mi z krve žádná bakteriální infekce nevyšla. Alergii můžete mít jak na alternativní věci, tak na klasická antibiotika a další léky. Pravdou je, že západní medicína disponuje léky (jestli se to tak dá říct), které působí velmi rychle a v takto naléhavém případě vám pomůžou. Na druhou stranu je to jen potlačení příznaků, protože kortikoidy, které mi v tomto případě pomohly, jen zabraňují přirozené imunitě, aby se projevila. Do těla vám nikdo nevidí a vždycky je vlastně trochu riziko, začít něco nového užívat. Jestli vás zajímá, jak budu postupovat dál... Budu chodit na kortikoidové injekce, dokud to bude potřeba, protože s těmito věcmi není sranda si zahrávat. Pak budu pokračovat na Xyzalu a dál jíst věci bez alergenů, po pár týdnech doufám, že se budu moct vrátit k mé dietě bez sacharidů s různým ovocem, oříšky, kořením atd. Pak zajdu na kliniku funkční medicíny, kde se poradím, jak tedy postupovat dál protože jsem všechny doplňky stravy vysadila a taky se nechám otestovat na alergologii, abych tedy aspoň věděla, jak na tom jsem. Je sranda, jak se vám během pár hodin můžou změnit priority. Jeden den jsem řešila, jak na sebe napatlat make-up tak, aby nebylo vidět akné a další den mi už nějaké pupínky byly úplně jedno. Na té první fotce, kde mám oko nejhorší, jsem si říkala, že jsem vlastně docela hezké (když opomenu to oko a napuchnutí) na to, že nejsem vůbec namalovaná. Navíc když jsem byla někde venku, bylo mi úplně jedno, že se na mě lidi divně koukají, kvůli tomu oku. Ale když jsem dřív zahlídla nějaké podivné pohledy kvůli akné, tak mě to dost rozhodilo. A přitom je to vlastně ta samá věc - ani za napuchlé oko, ani za akné nemůžu, je to reakce těla a přesto se za jedno nestydím vůbec a kvůli druhému se cítím nesvá. Tak zatím :)

P.S. Pokud by vás zajímalo, jak to mám s kosmetikou - vše jsem musela vysadit. Od sér a kyselinek The Ordinary, přes krém Skinfood až po make-up. Mažu se jen konopným krémem od Libebit, který je moje záchrana (je hodně mastný, takže na suché vyrážky ideální) a Dermozymem, což je italský krém, který jsem dostala na klinice Endala a pleť mi taky nijak nedráždí.

Okomentovat

Instagram

Theme by BD