Social Media

Proč říkat ano, není pro každého


Znáte takové ty motivační řeči o tom, že byste se měli odvázat a říkat na všechno ano? I na to v čem se necítíte komfortně? Že díky tomu zažijete nové věci a váš život bude lepší? Já to viděla třeba v seriálu Gossip Girl, kde Chuck začal říkat na všechno ano a jeho život byl najednou mnohem zábavnější. Jenže:


Říkat ano pro mě bylo běžné. Jsem na tebe hnusná, pošleš mi tvoje zápisky? ANO. Chovám se k tobě strašně a nevážím si tě, půjčíš mi šaty na ples? ANO. Jsem nespolehlivá a nevracím ti peníze, zaplatíš za nás za obě? Já ti to pak dám. Jasně, že ANO! A najednou se pozorujete, jak strašně chcete říct ne, ale stejně si nakonec necháte vše líbit. Od hloupých poznámek jako: „Ty máš džíny s roztrhlýma kolenama? Ty bych si já nikdy nekoupila.” - a místo toho, abych se ohradila, jsem se skoro omluvila za to, že takové džíny mám - až po bizarní požadavky typu: „Mohla bys dýchat tišeji nebo nemůžeš třeba jako přestat smrkat?” A já místo toho, abych řekla „ne, nemohla, ty seš asi úplně blbá!”, vždycky sklopila zrak a skutečně se snažila dýchat míň a tišeji. 

Opakuji už poněkolikáté, že mi s tímhle pomohla terapie. Jenže to nebylo jen tak. Někdy ve druháku jsem byla párkrát u jedné terapeutky s tím, že mám problém říkat ne a že se ke mně kamarádi chovají hnusně, že si ke mně dovolí cokoliv a není jim to blbý. Po pár sezeních jsme obě měly pocit, že je to už teda v pohodě - terapeutka mi dala nějaké rady a já si řekla, že se jimi budu řídit. Třeba nějaký návod na komunikaci. Ale zkuste na spolužačku, která vám na hlavu právě vymačkala houbu spustit: „Když mi na hlavu vymačkáš houbu, tak mě to opravdu mrzí, takže tě prosím, abys to už nedělala.” V takovéto situaci jí chcete pořádně vynadat. A pak se najednou zaseknete a jako jo, je vidět, že jste naštvaní, ale nic velkého se nestane. K terapeutce, ke které chodím dodnes, jsem přišla primárně proto, že jsem se cítila nespokojeně. A taky, že jsem konečně už chtěla kluka. A nakonec jsme se k tomuto tématu taky dostaly a teď je nastavování hranic naše hlavní téma.

Když máte v životě nějaký problém, vsaďte se, že se vám bude dít furt dokola. Dokud se nezachováte jinak. A já se chovala pořad stejně, a tak se mi děly pořad ty samé scénáře - někdo je na mě hrozně hodný, začneme se kamarádit, občas mi řekne něco hnusného, ale pak je na mě zase hodný, je na mě hnusnej čím dál častěji + např. mluví vždy jen o sobě, zlehčuje moje problémy, nakonec se se mnou buď přestane bavit nebo pokračuje ve strategii cukr a bič několik let. Jenže to já jsem ta, která by se s takovým člověkem měla přestat bavit. A tak když mi před pár dny napsala kamarádka, která se se mnou před víc než půl rokem přestala bavit po asi pěti letech výše popsaného, jestli bych s ní nešla venčit psa (ano, napsala to jen tak, jakoby nic), řekla jsem NE! Takhle už to prostě nebude. A proto říkat na vše ano není pro každého. A dobře si promýšlejte, kdy to ano řeknete.

P.S. Nemůžu si odpustit: Ne z nás dělá to, čím jsme. 😂😌

5 komentářů

  1. Sú situácie a príležitosti, kedy sa povedať "áno" vypláca — pri rôznych výletoch s kamošmi, dobrodružstvách alebo veciach, z ktorých máme strach, ale môžu nás iba obohatiť. Ale je rovnako dôležité vedieť povedať "nie" — a v tomto prípade presne viem, o čom hovoríš. Ja som tiež človek, ktorý nemá rád toto slovo, ktorý si radšej na seba nakladie príliš veľa a ktorý bude najprv hľadať chybu v sebe ako v iných. U mňa to však nikdy nezašlo do takej miery ako u teba, a mrzí ma, čím si si prešla; ale je super, že si si vedomá tohto problému a riešiš ho — tak držím palce ❤

    SIMPLY BERENICAFacebook PageREAD ABOUT "WHAT IS GREENWASHING"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, ani jedno by se nemělo říkat, když v sobě cítíš rozpor... Děkuji :)

      Vymazat
  2. Skvelý článok! Mám veľmi rada, keď sa niekto dokáže takto odhaliť, máš môj obdiv. :) Ja mám inak zase opačný problém, nie hovorím stále, ale áno mi dáva zabrať. :D

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) asi to chce čas, se vším se dá pracovat...

      Vymazat
  3. Áno, sebaúcta a stráženie si vlastných hraníc je umenie. Je veľký rozdiel byť dobrým a štedrým človekom, ktorý si svoje vlastné dobro ustráži a človekom neschopným brániť sa. Je úplne super, že článok je o chodení na terapie. Nájsť si terapeuta nie je žiadna hanba a treba o tom hovoriť.

    OdpovědětVymazat

Instagram

Theme by BD