Social Media

Toxické vztahy



V červnu jsme nahrály dva podcasty o toxických vztazích - jeden jen s námi a druhý s úžasnou Kristýnou Klímovou z podcastu O kousek blíž. Jenže v červnu jsme je bohužel nevydaly. Ale nebojte se nic, nikam se nezatoulaly a jsou tady teď. A jak jsem se tak vrátila k tématu toxických vztahů a zamyslela se, jak se vlastně moje vztahy přes prázdniny změnily, zjistila jsem, že jsem šťastná. Že se moje toxické vztahy v podstatě samy vyfiltrovaly.

Toxický vztah je podle mě ten, který vás vyčerpává, nic vám nedává, neobohacuje vás a není vám v něm dobře. Nemusí to být jen mezi kamarády nebo partnery, i když tam jsem to vždy pociťovala nejintenzivněji. Toxicky se k vám může chovat třeba i kolega v práci. Opustit takový vztah je pro spoustu lidí, včetně mě, složité. A taky se ta toxicita často objeví až po nějaké době. Takhle se mi to stalo několikrát s kamarádama. Nejdřív bylo všechno fajn, rozuměli jsme si, byla sranda, akce, party, pivka, povídání si... Pak se to začalo postupně měnit - rušení srazů, úkolování, nepřivezla bys mi tohle?, nezašla bys koupit tamto?, tak to zaplať a já ti to pak pošlu..., jé, ty jsi o té akci nevěděla?, to je hrozný, co se ti stalo, ale představ si, jak to mám hrozný já, protože blablabla. A najednou  jste venku s kamarádkou a jen posloucháte, co hrozného se jí opět stalo a ani se vás nezeptá, jak se máte vy. Nebo se přistihnete, jak už poněkolikáté posíláté své zápisky z přednášky někomu, kdo do školy vůbec nechodí.

Řekla bych, že je dobré takové vztahy ukonči vědomě. Říct vědomě ne nebo dát najevo, co vám vadí a třeba si to člověk vezme k srdci. Zároveň jsem ale zjistila, že když mi v něčem není dobře, začnu se od toho distancovat podvědomě, což je podle mě dost přirozené. Dřív bych s danou osobou šla ven třeba i po práci, kdy jsem unavená, ale najednou mi nejde se přemáhat a jít přes onu únavu. A tak nemám čas jednou, pak nemám čas kvůli jiné akci... Pak se třeba sejdeme, ale já opět vidím, že to nikam nevede a další srazy nějak tak ne úplně úmyslně odkládám. A ono to těm lidem často dojde. Možná, že si neřeknou: Hmm, já jsem blbá, vždyť já mluvím jen o sobě a možná proto se mnou nechce jít ven. Spíš je napadne: To teda není moc dobrá kamarádka, když na mě nemá vůbec čas. Ale účel to splní, tak co.

Je dobré si uvědomit, že pro někoho můžu být toxická i já. Ale to neznamená, že jsem toxická pro každého. Když se od někoho vzdaluju, protože mám pocit, že mě využívá a ten člověk z toho vyvodí, že jsem kráva, tak ano, pro tebe možná jsem kráva. Ty si totiž moji nejlepší verzi nezasoužíš. Buďte laskaví a vstřícní, ale zároveň i asertivní a mějte sebe na prvním místě. Na tom není nic špatného, myslet především na sebe. Když nebudete v pohodě v sobě, tak stejně nebudete moct působit dobře na ostatní a dostanete se donekonečné smyčky nespokojenosti.

Tady je první díl o toxických vztazích, kde si můžete poslechnout i příběhy ostatních holek z našeho podcastu. A přístí neděli už onečně díl s Kristýnou, který moc doporučuju!


Okomentovat

Instagram

Theme by BD