Social Media

Food diary: Getting healthy

Už asi tak od maturity jsem začala úplně kašlat na to, co jím, chtěla jsem si prostě užít aspoň to jídlo a vůbec se v něm neomezovat - ať už v množství, druhu jídla nebo čase, kdy jím. A to se samozřejmě podepsalo postavě. Nikdy jsem neměla ráda příliš zdravé jídlo, salát pro mě nebyl žádným uspokojením.. ale s příchodem nového roku jsem si řekla, že mě štve, že jím tak nezdravě a rozhodla se to aspoň do jisté míry změnit!

Nejdřív jsem začala číst knížku Francouzsky netloustnou, kterou můžu jen a jen doporučit, ačkoliv pro mě to nebyl ten hlavní impulz ke změně stravy. Přečetla jsem ji, vzala si z ní různé zajímavé poznatky o tom, jak jí francouzsky, ale přece jen jsem potřebovala přesný jídelníček na každý den, který by mě motivoval. A tak jsem zvolila program od 30ti denní výzvy. Vyberete si u nich jídelníček na míru, podle váhy a procent tuku v těle, které si spočítáte pomocí kalkulačky na jejich webu. Teď podle 30ti denní výzvy jím už 18. den, takže jsem za půlkou. Celý program mě stál asi 190 Kč a vlastně pro mě není nejdůležitější zhubnout, ale cítít se dobře. Vím, že už se asi nikdy nevrátím k váze a postavě, kterou jsem měla v takových šestnácti (no byla jsem sice mnohem hubenější, ale zase jsem neměla žádné prsa, ani boky, takže jsem se jen přirozeně vyvinula), ale hlavně už nechci do svého těla cpát uměle zakorzenvované a zpracované jídlo.

Velkou výhodou je, že dostanete přesný rozpis toho, co jíst i s množstvím a navíc vám každý den chodí e-mail, aby vám výzvu připomněl. Už po prvních dnech jsem skutečně viděla výsledky, zvykla jsem si na 4 jídla denně i na spoustu zeleniny a teď už mi to ani nepřijde. Navíc o víkendu si můžete zahřešit (tento týden jsem si víkend přesunula na čtvrtek, protože jsem udělala zkoušku z dějin umění na plný počet bodů a chtěla jsem si udělat radost). Jídla jsou vlastně i chutná, často jsou na snídani  lívance z celozrné mouky a na oběd nebo večeři losos, avokádo, batáty.. a to jsou potraviny, které mám ráda dokonce i já 😁
Před 7 dny jsem se navíc přihlásila i do 30ti denní cvičící výzvy Zahoď kila, která je pro mě takovým doplňkem, abych se dostala do formy. Nejsem žádný velký sportovec a myslím si, že důležitější je jídlo, než cvičení, ale nějaká ten pohyb to chce. A tento mi moc vyhovuje - skládá se z kardia a 4 cviků na různé partie, takže se zapotíte a zároveň vám cvičení nezabere moc času.

Až výzvu dokončím, chci se zaměřit na udržení zdravého životního stylu a k tomu mi podle mě pomůže právě knížka Francouzsky netloustnou. Jde o to, že francouzsky se snaží udržet vše vyrovnané - jí zdravě, ale zároveň si i rády dopřejou pečivo, sladkosti, víno a sýry atd. Je nemožné jíst neustále jen zeleninu a nikdy se neodměnit nějakým tím dortíkem nebo sýrečkem, teda alespoň pro mě. Mým cílem vlastně není zhubnout (i když to je příjemný následek), ale hlavně se chci cítit dobře a už teď po dvou týdnech se cítím mnohem víc fresh. Taky se chci naučit, jak jíst přiměřeně velké porce a vyvážit příjem zdravých potravin a těch, které mi prostě chutnají - teď jsem si zrovna dělala salát z baby špenátu a další zeleniny, ale aby mi to skutečně chutnalo, přidala jsem trochu sýru brie, mňam mňam 😋 Přeju vám hodně motivace a úspěchů, pokud se taky chystáte něco změnit... stačí opravdu málo, abyste viděli změnu!

Okomentovat

Instagram

Theme by BD