Social Media

Pobaltí

V září jsem se školou navštívila Pobaltí a Petrohrad. Za pouhých 10 dnů jsme stihli 5 hlavních měst, ubytování v chatičkách se saunou i v centru, super tradiční jídlo i sushi, trajekt a spoustu památek!

Lotyšsko
První město, které jsme navsšívili, byla Lotyšská Riga. Čekala jsem, že přijedeme do města s komunistickými stavbami, ale naopak! Riga byla moc krásná, super parky, starobýlé cihlové domy, svařák... Cestou jsme se ještě zastavili v Litvě u Hory Křížů, což je kopeček posetý kříži.

Estonsko
Cestou do Estonska jsem se stavili na pláži. Moře bylo krásně čisté a písečná pláž má při chladném počasí také svoje kouzlo! Nakonec jsme přijeli do Tallinu. Průvodkyně nám říkala, že je Tallin podobný Praze, což mi ale nepřišlo. Opět ale pěkné město u moře, ochutnala jsem polévku z mořských plodů a opět svařák.

Finsko
Další den jsme dpoledne přejeli trajektem do Finska. Bylo super, vysedávat na terase, když krásně svítilo sluníčko, a pozorovat moře... Dopluli jsme do Helsinek, kde jsme hnedzamířili na místní trh. Ochutnala jsem smažené rybičky a potom jsme se samozřejmě prošli po městě. Večer jsme z Helsinek doceli do chatiček uprostřed lesa a bylo to skvělé! V každé chatičce byl krb a sauna, navíc kemp byl u krásného jezera! Další den jsme už zamířili do Ruska, o tom ale v příštím článku.

Litva
Poté, co jsme opustili Rusko, jsme strávili poslední den v hlavním městě Litvy - Vilniusu. Město je to poměrně malé, nicméně stejně jako v Rize zde mají spoustu krásných cihlových staveb. Byli jsme s epodívat na vyhlídce a nakonec jsme zašli do místní hipsterské čtvrti na jídlo 😀 Dala jsem si bramborové placičky s tvarohem, což je typické Litevské jídlo, a byly moc dobré! A pak jsme vyrazili na 20 hodinovou cestu domů, se zastávkou v národním parku Trakaj.
Pobaltí se mi moc líbilo! Čekala jsem zaostalejší země skomunistickými paneláky, ale právě naopak! Všude byly krásné moderní restaurace a kavárny, v každém městě se daly půjčit kola, lidé byli moc milí... Rozhodně bych se sem chtěla vypravit znovu a můžu to každému doporučit!


Okomentovat

Instagram

Theme by BD