Social Media

Love and other drugs

Včera večer jsme se s přítelem pohádali, nešlo o úplně hloupý spor, ale zároveň to nebylo nic životně důležitého. Byla jsem fakt naštvaná, říkala jsem si, že mu několik dnů nenapíšu a tak a pak jsem na instagramu narazila na fotku, pod kterou bylo napsané, jak je důležité umět dělat kompromisy, vážit si lidí kolem nás a nepokazit vztah, který by mohl být třeba na celý život kvůli nějaké hlouposti. A najednou jsem už nebyla naštvaná, celá hádka i to, že máme každý jiný názor mi byly jedno.

Pokaždé, když s někým chodím, věřím, že je to na vždycky. Že se vezmeme a budeme mít děti a budeme spolu celý život. A i když to tak už několikrát nedopadlo, stejně si myslím, že když s někým jste, tak byste to měli brát jakože je to napořád. Přijde mi, že pokud jste s někým, s kým nechcete strávit celý život, nemá tento vztah smysl. Asi to zní hodně zasněně a nerealisticky a můj nejlepší kamarád se mi vždycky smějě, že se stejně jednou s daným klukem rozejdu, ale proč bych s někým byla, když bych věděla, že mu nechci dát do budoucna šanci?

Nechci, aby se moje vztahy kazily kvůli tomu, že si každý myslíme něco jiného nebo kvůli nějakému nedorozumnění. Základem je rozhodně komunikace, se kterou si myslím, že nemám problém. Snažím se skutečně říkat to, co si myslím a říkat to hned, protože dřív se mi stávalo, že jsem byla s něčím nespokojená, ale nedala jsem to vůbec najevo a ten druhý o tom neměl ani tušení, takže pořád dokola dělal to, co mi vadilo. Taky si myslím, že když chcete tomu druhému něco vytknout nebo mu říct něco nepříjemného, měli byste to dělat laskavě a neútočit. Jednou jsem se na psychoterapii seznámila s metodou komunikace, která mi přijde super, protože předchází dalším sporům a nevede k hádce, takže jsem se ji pokusila v několik bodech sepsat:

1) Řekněte, co se vám nelíbí/ co vám ubližuje, ale nepoužijte TY (Vadí mi, když na mě někdo křičí...)
2) Sdělte pocity, které ve vás daný problém vyvolává (... protože se pak cítím smutně a mrzí mě to...)
3) Poproste, aby to už ten, ke komu mluvítě nedělal (... takže tě prosím, abys na mě už přístě nekřičel.)

Samozřejmě jsou ve vztahu taky moc důležité kompromisy. Je těžké ustoupit, ale někdy je to potřeba, hlavně pokud jde třeba o to, kam půjdete na jídlo nebo o nějakou jinou maličkost. Vztahy jsou moc složité, i když třeba máte prvního vztah a nemáte za sebou žádné špatné zkušenosti, ani nic, co by mohlo vztah kazit, ale stejně se nic neobejde bez překážek. Pro mě je ale nejdůležitější láska, a to v každém vztahu. Nejen s klukem, ale třeba i s kamarádkama. I když máte spoustu problémů, za které třeba ani nemůžete, pokud se máte rádi, je všechno mnohem jednodušší a dává to smysl. 💟

Okomentovat

Instagram

Theme by BD