Social Media

Studying tips

Protože se připravuju na maturitu, snažila jsem se najít co nejvíc tipů, jak se co nejlíp učit a ráda bych se s vámi o ně podělila. Snad vám pomůžou v učení se nejen na zkoušky, ale třeba i jen na větší testy.

1) Udělejte si plán: pokud se učíte na něco většího, rozplánujte si učení přesně po dnech. Buďte realističtí. Je dost pravděpodobné, že vám učení půjde pomaleji, než si přestavujete.
2) Rozdělte si učení na několik částí. Každá látka má několik podkapitol, takže se ji učte po menších částech a postupně (obzvlášť, pokud jde látka chronologicky za sebou).
3) Učte se ve skupince. Vždycky jsem si myslela, že se s více lidma nic nenaučím, protože se nebudu moct soustředit, ale před pár dny, kdy jsem se učila s kamarádkou, jsem zjistila, že je to super! Učily jsme se otázky na dějiny literatury a nejdřív jsme si z textu vypsaly body (autory, jejich díla a k nim pár popisků) a potom jsme si otázku znovu projely podle těchto bodů. Navíc mi pomáhá, když slyším někoho o látce mluvit, takže jsem poslouchala, co kamarádka říká a naučila jsem se tímto způsobem za jeden den mnohem víc otázek, než bych se naučila jen sama.
4) Dělejte si přestávky. Věnujte učení třeba 50 minut a pak 10 minut odpočívejte. Po 3-4 takovýchto hodinách si udělejte delší pauzu, třeba na hodinu. Aby bylo učení efektivní, učte se takto maximálně 7-8 hodin denně, potom už si toho moc nezapamatujete.

Okomentovat

Instagram

Theme by BD