Social Media

Jak moc nás může ovlivňovat pracovní prostředí?

Většina lidí za život vystřídá několik pracovních pozic, ne-li dokonce desítky. Od prvních brigád v kavárnách, obchodech a podoně, až po seniorské pozice nebo vedení vlastní firmy. K určitým pracovním pozicím můžeme poměrně snadno přiřadit sortu lidí, která je vykonává - ať už se nám to líbí nebo ne, dost často předem víte, jaký kolektiv můžete očekávat. Do jak velké míry nás ale může pracovní prostředí ovlivnit?

Dřív jsem si takovou otázkunekladla. Prostě jsem si našla brigádu a chodila jsem na ni. Naštěstí jsem se nikdy nesetkala s žádným extrémem, tteda vlastně ažna jedenpřípad, kdy jsem dělala jednodenní promoakci v supermarketu. V zázemí jsem se setkala s prodavačkama, které byly ve věku mých rodičů, a pořvávaly na sebe nadávky, keré slyšíte spíš od opilých  náctiletých kluků. Což bylo dost nepříjemné a dokázalo mi to otrávit celý den. V pracovním prostředí nejde ale jen o vaše kolegy a zákazníky. Podle mě vás může dost ovlivnit i jakási aura firmy. To, jak firma v daných situacích postupuje, jestli se snaží zákazníka nějak obelstít, okrást, nebo uznají svoji chybu, jsou slušní a pokorní...

Jeden můj kamarád pracuje přes dva roky v kavárnách, které patří pod řetězec, a kde se zákazníka snaží neustále nějak obalamutit - přelepování dat spotřeby, výměna plesnivého ovoce na dortu za nové, aby dort vypadal  jako nový, nebo třeba řelévání pomerančového džusu do lahviček s nápisem pomeančový fresh, je tam na dennímm pořádku. Druhým extrémem je ale to, že se v takovýchto firmách věcma plýtvá - co se neprodá, se vyhodí, ale pokud jde o něco dražšího tak se to přetře želatinou a je to opět fresh. Pracovat v takovém prostředí musí být přinejmenším nepříjemné. Co je ale horší, začínám pozorovat, že to mého kamaráda opravdu mění. V práci  je nucen chválit produkty, které nestojí ani zlomek své ceny, musí si vlastně neustále vymýšlet, a teď se to už přenáší i do zbytku jeho života.

Já osobně nejsem moc velký držák, co se práce týče. Pokud vidím, že mě něco nebaví, nebo že se mi nelíbí přístup,  raději odejdu. Nemůžu to brát prostě tak, že si jdu do práce odpracovat potřebné hodiny a konec. Takže jsem si řekla, že už ani nebudu začínat s brigádama, o kterých vím, že mě po chvíli přestanou bavit.  Začala jsem pracovat v Jógovně, kam chodím na jógu, protože jsem věřila, že v tak příjemném  prostředí se musí pracovat skvěle. A taky jo. Zákazníci  jsoutady moc milí, kolegyně i majitelka jsou férové a příjemné, a do práce se těším. Podle mě je zbytečné se nechat negativně ovlivňovat,  byť třeba je nv práci. Přece jen  tam člověk tráví dost času, a pokud vám tam není fajn, jak vám asi bude poté?

Okomentovat

Instagram

Theme by BD