Social Media

My period is zero waste.

Odhlédněme teď od všech společenských tabu a řekněme si to narovinu: menstruovat je neekologické. Ale co máme dělat, že. Dřív jsem tohle vůbec  neřešila, prostě jsem měla svoje dny, a tak jsem potřebovala určité hygienické pomůcky, které jsem si koupila v drogérii a víc se o to nestarala. Když jsem ale loni začala řešit zero waste, uvědomila jsem si, kolik odpadu během menstruace vyprodukuju. A tak jsem začala uvažovat nad některými alternativami.

Nejdřív jsem si pořídila menstruační kalíšek. Je to asi ta nejlepší menstruační věc, kterou znám. Nemusí se měnit tak často jako tampóny, nezpůsobuje syndrom toxického šoku a vůbec ho necítíte. Jediná nepraktická věc na něm je, že když trávíte celý den mimo domov a nemáte k dispozici toalety, kde je v kabince i umyvadlo, je velice složité ho vyměnit. S tím jsem měla problém, když jsem byla na vodě - v kempu to prostě dost dobře nešlo. Jinak je ale super a už bych se ke konvenčním hygienickým potřebám nikdy nevrátila!

Ačkoliv je menstruační kalíšek spolehlivý, stejně jsem se občas cítila nejistě, jestli ho mám správně zavedený, a tak když jsem nebyla doma, stále jsem používala i klasické vložky - double ochrana, haha. Ke kalíšku byla přibalena i eko-intimka, která se prostě vypere, ale tu jsem používala jen při konci menstruace. Protože jsem ale pořad nebyla spokojená a chtěla být co nejekologičtější, pořídila jsem si nakonec i menstruační kalhotky od české značky Meracusky. Bez kalíšku bych je asi nosit nechtěla, ale v kombinaci s ním je to super. Jedny vám zřejmě stačit nebudou, takže je dobré mít aspoň dvoje, abyste je mohly na střídačku prát. Když jsem si kalhotky vzala poprvé, byl to docela zvláštní pocit, protože nejsou tak tenké a pružné, jako obyčejné kalhotky. Nicméně si na to rychle zvyknete. Žádnou nevýhodu jsem u nich zatím nenašla, akorát se samozřejmě víc rýsujou, takže třeba pod upnuté šaty bych si je nevzala - ale možná u jiných značek najdete nějaké tenčí, bezešvé atd. Co se týče velikosti, normálně nosím S, a tak jsem si objednala S, ale příště bych zvolila raději M. Obleču je v pohodě a netáhnou mě, ale o velikost větší by mi zkrátka nevadily. A tak je teď moje menstruace 100% zero waste a navíc mnohem pohodlnější, než kdy dřív. Klasické vložky mě totiž někdy dřely, navíc jsou (stejně jako tampóny) bělené, takže se vám do těla dostává zbytečná chemie, například sloučeniny chloru, které jsou pro náš organismus toxické.

Pokud byste se o škodlivosti konvenčních hygienických pomůcek chtěli dozvědět víc, doporučuji tento článek.

Foto: Cecile Hoodie

4 komentáře

  1. Veľmi chválim za tento článok ! Určite je potrebné o tom hovoriť, nie je to nič čo by malo byť akýmsi tabu.

    S LÁSKOU, TORILINKA 💕/ @Torilinka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji 😍 Hlavně spousta lidí o alternativách ani neví a přitom jsou mnohdy příjemnější, než to co máme zažité...

      Vymazat
  2. Veľmi zaujímavý článok! :) O tých kalhotkách som ešte nepočula, takže ďakujem za tip :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, tak to jsem ráda, že můžu předávat informace :)

      Vymazat

Instagram

Theme by BD