Social Media

Co mi dala 30ti denní výzva

Abych pravdu řekla, nikdy jsem nebyla fanda zdravého jídla, ani cvičení. Ráda si zajdu do kavárny a dám si kromě cappuccina s kravským mlékem i dort. Miluju, když si s mým klukem uděláme Ultimate Cheesy tousty a jíme je v posteli nebo když si zajdu s rodičema na pořádně sladkou snídani. Takže jíst 30 dní zdravě nebo alespoň zdravěji pro mě byla skutečně výzva, nicméně jsem si díky ní uvědomila několik důležitých věcí.

Ze začátku jsem byla namotivovaná a první půlku výzvy jsem celkem podstivě dodržovala jídelníček (jak jste se mohli dočíst tady). Pak se to ale nějak tak sešlo - jela jsem k babičce, pak jsem se musela odměnit za zkoušku, pak za další, pak jsem jela na výlet a najednou mi došlo, že se tak úplně výzvy nedržím. Ale taky jsem si všimla, že se pár věcí změnilo.
1) Došlo mi, že když jdu do kavárny, nemusím si pokaždé dát dort. Skutečně jsem se v tomhle zlepšila, protože si dám buď jen kávu nebo třeba kávu a fresh. V kavárně sice pořád piju cappuccino s kravským mlékem, doma si ale dávám kafíčko s mandlovým - nějaký progres tam je!!😝

2) Zjistila jsem, že saláty můžou být i chutné. Nevím proč, ale prostě moc nemám ráda zeleninu. Kukuřici, špenát nebo třeba batáty si dám ráda, ale listový salát, rukola, zelí, ředkvičky a další druhy zeleniny mi prostě nechutnají. Přišla jsem ale na to, že si salát můžu udělat buď jen z toho co mi chutná nebo, když se chci skutečně překonat, dám si do mé oblíbené zeleniny i trochu té, kterou moc nemusím.

3) Dát si čas od času něco nezdravého je v pohodě. Ale snažím se vždycky k nějaké té prasárničce přidat zeleninu, aby to bylo ještě víc v pohodě.

4) Dokážu odhadnout porce i vyvážené jídlo. Jelikož si dělám jídlo do školy nebo do práce a nosím ho v krabičce, vím, že jedna krabička mi vyjde na jedno jídlo. Je to přesně tak akorát, abych se najedla, ale nepřejedla. Dřív se mi stávalo, že jsem se buď přejedla (když jsem měla na jídlo něco mooc dobrého) nebo jsem naopak po jídle měla ještě hlad a hledala něco dalšího, čím bych se nacpala. Teď už dokážu odhadnout porce i bez krabiček a navíc si umím udělat jídlo, které je chutné a zároveň i zdravé.

5) Prozatím poslední a asi nejdůležitější poznatek, ke kterému jsem díky 30ti denní výzvě dospěla je, že nejde o to zhubnout, ale cítit se dobře. Nejde o to držet 30 dní dietu, každý den kontrolovat váhu a až příliš se hlídat (a při neúspěchu mít výčitky) - tímto způsobem dost pravděpodobně dlouhodobě nezhubnete, jenom se hecnete na 30 dnů a potom se váš jídelníček i váha vrátí zpátky. Já jsem 30ti denní výzvu nevnímala jako dietu, ale spíš jako nastartování nového životního stylu, který si chci udržet i po tom jednom měsíci. A skutečně jsem se díky zdravému jídlu cítila dobře, takže chci takhle jíst i dál (a benefit navíc je samozřejmě hubnutí) 😉😊
(Vidíte, žádný dort!!😀)

Okomentovat

Instagram

Theme by BD